Procom music logo

G√• til hovedinnhold »

Søk i nettsted

Du er nå her:

Kundeservice

Leveringsbetingelser
Alle varer sendes med Posten eller kan hentes i vår butikk/lager i Drammen . Uavhentede varer faktureres for frakt begge veier, samt et prosesseringsgebyr på kt 90,-
Postens fraktmåter
Servicepakke - Levering til hele postkontornettet i Norge.
    •    Fremsendingstid: 1-5 virkedager avhengig av strekning
På døren - ?Levering av pakker på kvelden frem til kl 21:00 til store deler av landet.
     •    Fremsendingstid: 0–3 arbeidsdager avhengig av strekning. Utlevering mellom kl. 17.00 og 21.00
Bedriftspakke - ?Markedets ledende pakkeprodukt med levering på dør dagen etter kl 1600 til mange steder.
     •    1-3 arbeidsdager avhengig av strekning ( kun til frima adresse)

Hvor leverer Procom Music?
Procom Music leverer kun til fastlands-Norge, Svalbard, norske militære baser i utlandet og andre norske territorier. Har du spørsmål om levering utenom fastlands-Norge, kontakt oss på mail@procom.no eller 32 20 83 30.

Hvor raskt leveres varene og hvordan sporer jeg forsendelsen?
Lagervarer sendes normalt samme dag eller dagen etter at de er bestilt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør naturligvis når vi kan pakke og sende din ordre.

Hvis vi er utsolgt for varene, får du oppgitt ny dato for når varene kommer inn til oss på en oppdatert ordrebekreftelse.

Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke Pakkesporing direkte fra ordrestatus på Konto-sidene eller postens sider slik at du slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken er.

Er pakken forsikret under transport?
Ja, Procom Music forsikrer pakken slik at du er dekket dersom den forsvinner eller skades på vei til deg.

Personvern
Alle personopplysninger som hentes ved registrering blir holdt strengt hemmelig av oss. Vi deler ikke ut personopplysninger til en tredjepart.
Angrerett
Alle produkter har 14-dagers angrerett så lenge varen er i samme stand som da du mottok den. Angreretten gjelder ikke for programvare hvis forseglingen er brutt.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren
(jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Bestille produkter
Produkter bestilles ved å trykke på "Legg i handlekurv". Handlekurven har du på høyre side. For å gå til betaling, velger du "Gå til kassen". Noen produkter krever at du velger størrelse før du legger de i handlekurven. Har du registrert deg som kunde tidligere og ønsker å bestille et produkt du har kjøpt før på nytt kan du logge inn på "Min Konto", finne tidligere ordre og velge "Bestill igjen".
Salgspant/Betalingsvilkår
Procom Music har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg.

Garanti i Norge
Norden og spesielt Norge har et av de strengeste og mest omfattende lovverk rundt salg til forbruker (gjelder kun ved salg til deg som privatperson) i verden. Når lovverket er omfattende, så påløper det også en del plikter og formkrav begge parter må forholde seg til.

Lover som hensyntar forbrukerkjøp er bl.a kjøpsloven, angrerettloven og markedsføringsloven.
Se www.lovdata.no for lovtekster.

Din ordreoversikt
Du kan få oversikt over dine ordre ved å logge inn på din konto. Der vil du se dine nyeste ordre og du kan velge å se alle dine tidligere ordre ved å trykke på "Mine ordre" i "Min Konto"-menyen på venstre side. Har du spørsmål kan du kontakte oss på 32 20 83 30 med ditt ordrenummer og spørsmål.       
Oppdatere din kontoinformasjon
Du kan oppdatere din kontoinformasjon ved å logge inn med ditt brukernavn og passord. På din kontoside kan du skifte passord, leverings -og fakturadresse og mye mer. 

Priser og spesifikasjoner
            Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og
            betalingskostnader (for eksempel oppkravsgebyr). Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr
            hos oss, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. Prisene er oppgitt i norske kroner.  
            Vi tar forbehold om endringer av priser og spesifikasjoner.     

Lover og regler
            Vi oppfordrer alle kunder til å gjøre seg kjent med lover og regler som omhandler bruk av varene
            de kjøper. procom.no kan ikke holdes ansvarlig for eventuelt missbruk av solgte varer.   

Reklamasjonsrett vs. garanti
Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.
Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet (jf. bl.a Kjøpsloven, Angrefristloven, Markedsføringsloven over)
Dersom du, etter å ha lest igjennom tilgjengelig dokumentasjon, fremdeles er usikker på noe ber vi om at du tar kontakt med en jurist.
Vi kan ikke svare på rettslige henvendelser angående bruk av utstyr utover det som står nevnt her.

Trykk her for å komme til Post- og teletilsynets nettsider
Trykk her for å komme til Datatilsynets nettsider
Trykk her for å komme til Lovdatas nettside